Сврха студијског програма
Сврха студијског програма ДАС Родних студија у складу је са његовим интердисциплинарним профилом, и своди се на усвајање теоријских и практичних знања о родној парадигми у друштвеном, политичком и научном домену, те у домену социјалних односа, у синхроној или/и дијахроној перспективи, односно на сагледавање и вредновање стечених знања на основним или и мастер монодисциплинарно усмереним академским студија из родне перспективе. Поред стицања теоријских знања програм је усмерен и на оспособљавање за решавање друштвених, политичких и интерперсоналних проблема заснованим на дистрибуцији родних улога.
 Студије рода су ново интердисплинарно подручје, те је једна од важних компоненти сврхе ДАС Родних студија и обезбеђивање наставничког кадра који ће бити оспособљен да стечена знања интегрише у примарно монодисциплинарне научне области и студијске програме.
Циљеви студијског програма
ДАС Родне студије су највиши степен универзитетских академских студија и њихов циљ је оспособљавање докторанада / докторанткиња:
 – за развој, унапређивање и примену теоријских знања у области родних студија;
 – за познавање и критичке оцене релевантне домаће и стране литературе у области родних студија;
 – за самосталне теоријске анализе;
 – за критичке оцене резултата истраживања у овим дисциплинама;
 – за сложена методолошка истраживања у области родних студија и компетентну интерпретацију добијених резултата;
 – оспособљавање за писање научних текстова;
 – у сврху постизања највише академске школске спрема чији је крајњи циљ израда докторске
 Дисертације, а резултат одбрањени докторат из интердисцплинарне области родних студија.
 ДАС Родне студије пружају темељна теоријска знања и овладавање методама научноистраживачког рада, чиме омогућују оспособљавање докторанада / докторанткиња за самосталну научну и стручну делатност.
 Веома битан циљ ДАС Родних студија јесте и подизање и оспособљавање специјализованог научног подмлатка и његово припремање за научну и образовну делатност, као и за делатност у различитим стручним, административним и политичким институцијама.
Компетенције дипломираних студената
Савладавањем студијског програма ДАС Родних студија и одбраном докторске дисертације докторанди / докторанткиње продубљују и усавршавају знања и стичу опште и специфичне компетенције за квалитетно обављање стручне, научне и образовне делатности. Програм ДАС Родних студија треба да им омогући да након завршених студија поседују знања, вештине и развијене способности и компетенције, да се:
 – укључују у научноистраживачки рад и домаће и међународне научне пројекте као самостални истраживачи и да самостално организују и остварују фундаментална научна истраживања у области родних студија;
 – да самостално решавају практичне и теоријске проблеме у области родних студија;
 – да критички мисле, делују креативно и независно;
 – да поштују принципе етичког кодекса добре научне праксе;
 – да комуницирају на професионалном нивоу у саопштавању научноистраживачких резултата, да су оспособљени да те резултате саопштавају на домаћим и међународним научним конференцијама, да их објављују у научним часописима;
 – да доприносе развоју интердисциплинарних студија, и
 – да одбраном докторске дисертације стекну примарну квалификованост за избор у универзитетско звање доцента.
 Савладавањем ДАС Родних студија докторанди / докторанткиње стичу и специфичне компетенције које се односе на:
 – темељно познавање и разумевање феномена рода, родних улога и друштвеног контекста у којем се оне остварују;
 – способност да прате достигнућа у струци;
 – способност да реше научне и стручне проблеме уз употребу научне методологије;
 – користе информатичке технологије у овладавању савременим знањима у области родних студија
| Р.бр. | Шифра предмета | Назив предмета | Семестар | Статус предмета | Активна настава | ЕСПБ | ||
| П | В | СИР | ||||||
| Прва година | ||||||||
| 1. | RSD001 | 1 | О | 5 | 0 | 4 | 10 | |
| 2. | RSD017 | Изборни предмет 1 (бира се 1 од 14) | 1 | ИБ | 3 | 0 | 4 | 10 | 
| 3. | RSD018 | Докторска дисертација - избор теме и преглед литературе | 1 | О | 0 | 0 | 6 | 10 | 
| 4. | RSD019 | 2 | О | 5 | 0 | 4 | 10 | |
| 5. | RSD035 | Изборни предмет 2 (бира се 1 од 14) | 2 | ИБ | 3 | 0 | 4 | 10 | 
| 6. | RSD036 | 2 | О | 0 | 0 | 6 | 10 | |
| Укупно часова активне наставе и бодова на години | 16 | 0 | 28 | 60 | ||||
| Друга година | ||||||||
| 7. | RSD037 | Изборни предмет 3 (бира се 1 од 14) | 3 | ИБ | 3 | 0 | 4 | 10 | 
| 8. | RSD038 | Изборни предмет 4 (бира се 1 од 14) | 3 | ИБ | 3 | 0 | 4 | 10 | 
| 9. | RSD039 | 3 | О | 0 | 0 | 6 | 10 | |
| 10. | RSD040 | Изборни предмет 5 (бира се 1 од 14) | 4 | ИБ | 3 | 0 | 4 | 10 | 
| 11. | RSD041 | 4 | О | 0 | 0 | 7 | 10 | |
| 12. | RSD042 | 4 | О | 0 | 0 | 6 | 10 | |
| Укупно часова активне наставе и бодова на години | 9 | 0 | 31 | 60 | ||||
| Трећа година | ||||||||
| 12. | RSD043 | 5 | О | 0 | 0 | 30 | 30 | |
| 13. | RSD044 | 5 | О | 0 | 0 | 10 | 10 | |
| 14. | RSD045 | Докторска дисертација - израда и одбрана докторске дисертације | 5 | О | 0 | 0 | 0 | 20 | 
| Укупно часова активне наставе и бодова на години | 0 | 0 | 40 | 60 | ||||
| Укупно часова активне наставе и бодова у студијском програму | 25 | 0 | 99 | 180 | ||||
Изборна настава на студијском програму
| Шифра предмета | Назив предмета | Семестар | Статус предмета | Активна настава | ЕСПБ | |||
| П | В | СИР | ||||||
| Прва година | ||||||||
| Изборни предмет 1 | ||||||||
| RSD002 | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD004 | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD005 | Друштвена моћ и жене | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD006 | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD007 | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD009 | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD010 | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD011 | Образовање и родне (не)једнакости | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD013 | Карактеризација и концептуализација женских ликова у књижевности | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD015 | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD016 | Жене и језик | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD048 | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD050 | 1 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| Изборни предмет 2 | ||||||||
| RSD020 | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD022 | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD023 | Друштвена моћ и жене | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD024 | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD025 | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD027 | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD028 | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD029 | Образовање и родне (не)једнакости | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD031 | Карактеризација и концептуализација женских ликова у књижевности | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD033 | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD034 | Жене и језик | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD049 | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD051 | 2 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| Друга година | ||||||||
| Изборни предмет 3 | ||||||||
| RSD002 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD004 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD005 | Друштвена моћ и жене | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD006 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD007 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD009 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD010 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD011 | Образовање и родне (не)једнакости | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD013 | Карактеризација и концептуализација женских ликова у књижевности | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD015 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD016 | Жене и језик | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD048 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD050 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| Изборни предмет 4 | ||||||||
| RSD002 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD004 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD005 | Друштвена моћ и жене | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD006 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD007 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD009 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD010 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD011 | Образовање и родне (не)једнакости | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD013 | Карактеризација и концептуализација женских ликова у књижевности | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD015 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD016 | Жене и језик | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD048 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD050 | 3 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| Изборни предмет 5 | ||||||||
| RSD020 | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD022 | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD023 | Друштвена моћ и жене | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD024 | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD025 | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD027 | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD028 | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD029 | Образовање и родне (не)једнакости | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD031 | Карактеризација и концептуализација женских ликова у књижевности | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD033 | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD034 | Жене и језик | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | |
| RSD049 | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
| RSD051 | 4 | И | 3 | 0 | 4 | 10 | ||
Мапа сајта | Copyright © 1998-2022 Универзитет у Новом Саду. Сва права задржана. | webmaster: webadm@uns.ac.rs
